Honnan jött a Kockavonat társasjáték ötlete?

Általában érdekes kérdés, hogy honnan ered egy ötlet, milyen út vezet az első ötlet-szikráktól annak körvonalazódásáig majd megvalósulásáig. 

Ami biztos, hogy a Kockavonat ötlete 2022. decemberének második felében született valamikor. Így utólag két vagy három mozzanat jut eszembe, amik ide vezethettek.

Az első, hogy terveztem vásárolni egy Mexican Train dominó játékot, vagy legalábbis foglalkoztatott a gondolat. Azonban utánaolvasva mégsem tűnt annyira érdekes és komplex játéknak, így jött az ötlet, hogy magam is alkothatnék egy vonatos tematikájú, egyszerre egyszerű de valahol mégis  mélyebb játékot, ezzel több legyet is ütve egy csapásra, hiszen egyrészt megspórolom a Mexican Train játékra szánt összeget, másrészt kifejlesztek egy saját játékot, annak minden örömével: jó lesz játszani családi, baráti összejöveteleken, meg sosem lehet tudni, hátha ez lesz végre az a játékom, ami elterjed és népszerű lesz.

Másrészt pár hónappal korábban már alkottam egy játékot amit gyakran játszottunk baráti körben, igazából azt a játékot még el sem neveztem, de hamarosan publikálom azt is. Annak az ötletét egy "Skunk"-szerű, egy régi HP programozató számológépes oldalon olvasott játék adta ha jól hiszem. Szintén dobókockás játék, és a lényege röviden, hogy két kockával kell dobni, 12 meneten keresztül, és nem szabad hogy újra jöjjön olyan dobás ami már volt, mert akkor az összes korábbi dobás elveszik, és újrakezdődik a gyűjtés. Minden fordulónál nyilatkozni kell, hogy az adott dobást kéri-e majd a játékos, vagy nem, és ha nem, akkor nem csak azt a dobást nem kapja meg, de egy korábbit is ki kell húznia a listából, saját döntése szerint. A játékot egy kicsit összetettebbé teszi, hogy még az első dobás előtt tippelni kell, hogy hány pontot szerzünk a játék végére (az elméleti maximum 75 ha jól hiszem), és ha azt elérjük, az a pontszám még hozzáadódik a végleges eredményünkhöz. Ha viszont nem érjük el ezt az összeget, akkor a tippelt pontszám fele levonódik az eredményből. Nos, ennél a játéknál szerettem volna egy valamivel komplexebbet és tematikusabbat alkotni, ez lett végül a Kockavonat.

A harmadik ötlet-forrás valahol, hogy már korábban is terveztem egy "vonatos játékot", Kisvonatgyár munkacímen, igaz, az nem roll and write típusú, hanem táblás játék lett volna, de végül nem dolgoztam ki teljesen az ötletet. Abban az lett volna a cél, hogy kisvonatokat építsünk és adjunk el.

Frissítés:

Közben megtaláltam azt a kockajátékot, ami a 2. pontban említett játékom ötletét adta, de egészen más a játékmenet:

The Notouane is a game for two players. The winner is the player who gets the highest score after 7 rounds of game. Each game turn is as follows:

- the first player rolls 2 dice. He gets a total between 2 (2x1) and 12 (2x6). This first total is important because if the player gets this same total during his turn, he loses all points accumulated during this turn;

- after this first throw, the player can stop there and he gains the corresponding points; or he can take a risk by raising the dice again. If the total of this new throw is different from the first one, he cumulates the points for this round. If the total is identical to the total of first throw, all points accumulated for the round are lost. A player may try to roll the dice up to 9 times a turn. As soon as the player stops or loses his turn, the hand goes to his opponent with the same rules;
- The game ends after 7 rounds of play and the winner is the one who has accumulated the most points at the end.

This game is fun to program and to play again a calculator… You can find a version that I wrote for the Casio fx-602P in "La gazette de pocketiquaires n°10" page 53.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Vonatozz, fotózz és nyerj Onward to Venus társasjátékot a Kockavonattal!

Interakciók a Kockavonat játékban